söndag 21 mars 2010

Grus grus grus..



Grus. Hmm... Grus måste vara djävulens påfund?! Eller om man gillar djävulen så måste det vara guds påfund?! Ja ni förstår.

Grus är i alla fall väldigt irriterande om man som jag bara längtar efter att få dra ut med brädan och dra ett par fina svängar. Och eftersom det har varit en rekordsnöig vinter så ligger det extra mycket av denna skit där ute på vägarna.

Snövallarna på sidan av vägarna blir i alla fall mindre för varje dag som går och det är ett vårtecken som jag gillar!

Förberedelserna inför säsongen 2010 har börjat inomhus och det känns riktigt skönt. Motiv som ska lackas, tryck som skall tillverkas och formen på brädorna ska ritas ut.
Allt är en process som är ytterst tillfredsställande för en brädbyggare som mig.

MEN...GRUS!! Det är något som INTE är tillfredställande förutom om man har dåliga vinterdäck eller kassa skor.
Så alla där ute, skaffa bra vinterdäck och bra vinterskor så slipper vi grusa dem här jävla vägarna!

Må vår segra över långsam vinter! /Per "Grushataren" Söderberg

3 kommentarer:

  1. GRUS GRUS jag tror att de, jag tror att de e någon som drar i grus?!?!?
    /Jonas

    SvaraRadera
  2. riktigt nice sida btw =)

    SvaraRadera
  3. Nej Jonas! Det var ju precis så jag skulle skriva!

    Och Per, nu får du ta och uppdatera!

    SvaraRadera